Україна - це українці
Підтримати
Підтримати

До музею Романа Кумлика -наша музика Мирослава Которович та Ігор Саєнко

30 Липня, 2021

Мистецькі зустрічі "Скрипковий всесвіт"

Мирослава Которович — одна з іменитіших сучасних українських скрипальок. Учениця свого батька, знаменитого Богодара Которовича, яка потім відточувала майстерність у педагогів Польщі, Австрії; солістка, яка грала на кращих концертних майданчиках світу разом з такими оркестрами як “Київська Камерата”, “Кремерата Балтика”; автор циклу музично-театральних проектів у жанрі музичної новели. Нині - викладач Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського.

Шість років тому вона створила проект, що отримав назву Творча майстерня Мирослави Которович — Камерний ансамбль “АртеХатта”. 19 травня 2019 року Творча майстерня Мирослави Которович взяла участь у проекті обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм “Камерний абонемент”.

Музиканти Творчої майстерні, зокрема, сама Мирослава Которович, скрипалі Дар’я Тарасова, Юлія Гончарова, Олександр Мельниченко, Христина Пухальська, неповторний саксофоніст Кента Ігараші, представили програму дуже різнопланову. “АртеХатта” об’єднує митців різного спрямування, але, разом з тим, вони об’єднані ідеєю відтворення музики XVII-XVIII століть, - каже автор і ведучий проектів філармонійного центру, заслужений діяч мистецтв України Олег Васюта. – Різні ансамблеві склади колективу, поєднання струнно-смичкових інструментів з сопрано-саксофоном – це є варіантом творчих шукань Мирослави Которович”.

У програму, представлену чернігівській публіці, увійшли твори Георга Філіппа Телемана, Томазо Віталі, Дмитра Бортнянського, Карла Філіппа Емануеля Баха. Родзинкою ж концерту стало виконання Сонати для двох скрипок і баса контінуо B-dur Антоніо Вівальді. Разом з Мирославою Которович партію скрипки виконала нова зірка Камерного ансамблю “АртеХатта” – юна учениця Чернігівської музичної школи №2 Христина Пухальська (клас педагога Світлани Мірошниченко).

Мирослава Которович та Ігор Саєнко – знані в Україні музиканти, учасники відомих виконавських колективів, ініціатори й організатори власних цікавих мистецьких заходів. Цього разу артисти гратимуть у рамках циклу імпрез «Friday Classics» (куратор – Тетяна Калініченко). Концерт є спільною акцією Дому «Майстер Клас» та культурологічного проекту «Мистецькі експедиції». У програмі вечора, котрий задуманий як своєрідна мандрівка українською музикою, звучатимуть твори Максима Березовського, Мирослава Скорика, Євгена Станковича та Володимира Зубицького.
концерт „АртеХатти” у філармонії під назвою „Музичні новели. Tango Story”. Ідея проекту належить М.Которович та баяністу Ігорю Саєнку, учаснику Квартету баяністів ім. М. Різоля. Разом вони придумали програму, повністю складену з „модифікацій” прекрасного та популярного танцювального жанру танго. Разом виконали роль лідерів-солістів, чудово впоравшись з наміченою задачею.

Вечір складався з трьох „новел”. Перша вміщувала п’ять танго легендарного майстра напів академічних композицій, аргентинця Астора П’яццолли. Як відомо, він – родоначальник стилю та жанру „танго нуово”, що поєднує риси автентичного народного аргентинського танцю, джазу та академічної музики. Навіть поява музикантів на сцені була незвичною. Оркестранти вийшли під звуки музики у виконанні дуету Которович та Саєнка. Хлопці обережно вивели за руку своїх колєжанок і проводили до їхніх місць на сцені. Блок (новелу) що відкрив концерт, під назвою „Танго мрій” було присвячено Богодару Которовичу. Четвертий номер циклу – Libertango став першою кульмінацією концерту. Оазисом чистої світлої лірики серед напористого оточення прозвучала Аve Maria. Драматургію чергування, послідовність номерів автори концерту ретельно продумали. Під час виступу музика звучала майже безперервно. Артисти не чекали закінчення аплодисментів, а починали грати наступний номер прямо під час оплесків, і динаміка поступово посилювалася від одної до іншої композиції. Саєнко грав також на akordini – маленькій духовій клавіатурі. Багато корисного з точки зору урізноманітнення музики виступ вніс „клавішник” Л.Шаповалов – талановитий і тонкий музикант.

Друга новела „Атака танго” була побудована на дещо складніших із точки зору музичної мови творах А.Шнітке, С.Барбера. Кожен твір мав власну „родзинку”, показав більшість учасників концерту з найкращих боків. Шнітке був як завжди свіжим та іноді несподіваним. Барбер – витриманий в дещо незвичних наближених до масово-побутових інтонаціях...

Доволі яскраво та театрально виглядав фрагмент з балету Шостаковича „Болт”, який грали, надівши маски. Тут „соло” на ундервуді проімітував артистичний та розкутий драматичний актор Василь Чернявський. Завершив „блок”, стрімко увірвавшись в академічний простір, ще один „трек” А.П’яццолли, напружений пульс якого впізнаєш з перших звуків...

Для останнього розділу, названого „Польот у музиці танго”, обрали один з кращих творів французького баяніста (акордеоніста) Рішара Гальяно – Концерт для баяна та струнних у трьох частинах. Маестро Гальяно - неперевершений автор та виконавець джазового танго та наш Ігор Саєнко - прекрасний віртуоз із великим технічним арсеналом, гарним звуком та витонченою музикальністю. А на біс після шалених оплесків музиканти заграли „Танго для Клода” Р.Гальяно.

Україна - це українці
Ми у європейських країнах - це великий резерв для піднесення України в світі і дієва дапомога діаспорі дистанційно бути в українському середовищі.
Підтримати
© Copyright 2021 - All Rights Reserved
menuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram